Založ si blog

Chcel som, ale nerozumiem pánovi Lipšicovi

V týchto dňoch som bol na zaslúženom dôchodcovskom výlete na východe Slovenska. V jedno pekné slnečné ráno som navštívil miestny kostolík, so zámerom ponoriť sa do príjemnej atmosféry pokoja a viery. Doliehali ku mne slová z kazateľnice, ktoré som s radosťou prijímal do svojho srdca. Kostolíkom znela naliehavá potreba lásky a dôvery v dnešnom svete. Súhlasím s tým. Veď hlavne to hľadám deň, čo deň. Hľadám  aj pokoj a porozumenie. Porozumenie nielen sebe samému, ale aj iným ľuďom. Všetko bolo príjemné do momentu, kým mi hlavou nezačali lietať myšlienky k realite slovenského politického života. Je to možno absurdné, že na takomto mieste ma napadnú  myšlienky o politike. Ale bohužiaľ, je to dôkaz toho, že ľudia ktorí sú „zástupcovia ľudu“, platení z daní ľudu, majú výrazný vplyv na to ako žijeme, ako cítime, nad čím rozmýšľame. Viete, kostol je miesto, kde sa snažím porozumieť aj ľuďom, ktorým nerozumiem aj napriek tomu, že hovoria mojou rodnou rečou.

V to ráno ma rušili myšlienky o Danielovi Lipšicovi. Atmosféra v kostole ma postupne viedla od zlosti na tohto človeka, ku snahe o porozumenie. Nebránil som sa tomu. Naozaj som sa snažil postupne porozumieť človeku, ktorého v posledných dňoch najviac vidieť a počuť v médiách. Zistil som, že ako politikovi, ktorý túži zožať slávu,  mu možno trochu rozumiem. Daniel Lipšic je dvadsať rokov v politike. Odišiel zo strany, ktorá ho do vysokej politiky dostala, spravila mu meno, darovala vysoké štátne funkcie. Jemu to bolo málo. Chcel byť prvý, jediný a tak založil novú stranu.  Síce podľa toho čo sa šušká, NOVU založil niekto iný, ale pán Lipšic aspoň tam sa môže pasovať do role lídra, po čom tak veľmi túži.  No a keďže je NOVA  mimo parlamentu (hoci pán Lipšic sa v ňom vyhrieva už dvadsať rokov), musí robiť všetko preto, aby sa zviditeľnil čo najviac. A samozrejme, aby zviditeľnil aj „svoju“ stranu. Potiaľto mu trochu rozumiem, aj keď nepodporujem. Ale dobre. Ako nedávno povedala Lucia Žitňanská v inej súvislosti: „Padni, komu padni.“ Voliči to zhodnotia.

Rozum mi však ostáva stáť, keď si spomeniem na jeho spojenie s liberálmi okolo Kollára, Miškova a Krajcera. Písal som o tom v blogu: http://milankrasnansky.blog.pravda.sk/2013/06/03/danielovi-lipsicovi-uz-neverim/

Konzervatívny kresťanský politik v spojení s ….. Nebudem radšej komentovať. Ale jednu poznámočku si predsa len neodpustím. V dňoch Dúhového Pride v Bratislave a Pochodu za život v Košiciach, pán Daniel Lipšic čušal ako  „voš pod chrasťou“.  Chýbalo mi jeho zásadné vyhlásenie ktorými zásobuje média tak často, ako reklama na Prostenal. Rozumiem tomu, že musel byť alibisticky ticho, lebo v charaktere zlepenca NOVA, sa ťažko bude manévrovať v principiálnych otázkach kultúrnych, etických a morálnych hodnôt. Tomuto spojeniu sa jednoducho porozumieť nedá. Z principiálneho hľadiska určite nie.

Nerozumiem však tomu, ako sa Daniel Lipšic správa ako človek. To ma doslova poburuje a nie je to prvý krát. Nechcem hovoriť o jeho ľudských vlastnostiach, aj keď aj o tom by sa dalo. Chcem poukázať na vrhnutý morálny tieň tohto politika. V uplynulých dňoch prešla médiami správa, ktorá hovorí o tom, že na podateľni Najvyššieho súdu sa objavil kompromitujúci materiál na Daniela Lipšica. Ide o prepis sms komunikácie medzi ním a advokátkou z Banskej Bystrice Zuzanou Miadokovou. Esemesky sú údajne intímne, alebo ak chcete erotické. Ide o obdobie, keď bol pán Lipšic ministrom vnútra vo vláde Ivety Radičovej. Samozrejme, že Lipšic označil materiál za vyfabrikovaný podvod. Zahral sa dokonca na hrdinu a kompromitujúci materiál dal do súvislosti s jeho vystúpením v NR SR, kde zaútočil na vládu a finančnú skupinu J&T. Po koľký krát sa tento človek snažil nafukovať ramená… Na mňa ale napriek tomu nepôsobil presvedčivo. Neviem, či by tzv. konšpirátori pracovali takto naivne ako deti. V takejto vysokej hre mi to príde až príliš  detinské a priehľadné. Určite som nečakal, ani nikto, že by pán Lipšic priznal mimomanželský pomer s atraktívnou blondínou. Podľa mňa sú len dve možnosti. Buď si túto kauzu vyrobil na seba sám, aby upútal pozornosť, alebo je to pravda. Ja sa prikláňam k  druhej možnosti. A to hlavne z toho dôvodu, že spojenie Daniela Lipšica so Zuzanou Miadokovou sa neobjavuje na verejnosti prvý krát.  V minulosti prišiel s objavením tohto vzťahu týždenník Plus sedem dní. Neskôr uzreli svetlo sveta aj spoločné fotografie tohto „páru.“ Taktika obrany pána Lipšica bola vtedy aj dnes rovnaká. „Ide o konšpiračný podvrh, lebo hovorím pravdu o tom, ako to funguje na Slovensku.“

Pán Lipšic si myslí, že má nepriestrelnú agendu. Veľký omyl. Pán Lipšic vytváral a riadil systém, na ktorý dnes poukazuje. Tomu nerozumiem, to je zvrhlé. Rovnako nerozumiem tomu, že našim novinárom stačí, aby pán Lipšic povedal, že slečnu Miadokovú pozná, ale nemajú spolu bližší vzťah a oni sú spokojní?! Nuž…. Jedno múdre slovenské príslovie hovorí, že „bez vetra sa ani lístok nepohne.“ A v prípade pána Lipšica a slečny Zuzany Miadokovej je v okolí Banskej Bystrice celkom pekný vietor…

Výpovedná hodnota politickej fotografie

29.08.2013

Minulý týždeň prešla takmer všetkými médiami na Slovensku fotografia, ktorá zachytáva Róberta Fica na výjazde v poľnohospodárskom družstve Neverice. Premiér spolu s ministrom poľnohospodárstva Ľubomírom Jahnátkom monitoroval priebeh žatevných prác. Veľmi dobre si pamätám, ako podobné aktivity robili súdruhovia z ÚV KSČ. Žatva bola vždy príležitosťou na [...]

Danielovi Lipšicovi už neverím!

03.06.2013

Pána Daniela Lipšica som doteraz považoval za múdreho kresťanského politika. Napriek tomu (alebo lepšie povedané vďaka tomu), že vystúpil z KDH si získal moje sympatie. Aj dovtedy som ho vnímal ako jednu z vodcovských tvárí v KDH. Trochu ma síce rušilo, že opustil KDH krátko po voľbách keď sa dostal do parlamentu, ale jeho vysvetlenie mi dávalo zmysel. Nevidel [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 10965x
Priemerná čítanosť článkov: 3655x

Autor blogu

Kategórie